Stationsbygningen på Græsted station har hverken i det ydre eller det indre ændret meget siden den blev bygget i 1880.
Den er helt unik, da det er en af landets eneste stationer, hvor stationsbygningen med kontorer og ventesale er bygget sammen med remisen for dampvognene og værkstedet. Tilbage i tiden havde bygningen også et cykelskur og udhus. Men da billetsalget på stationen den 18. april 1991 lukkede, rev man samtidig disse to ned, og tilbage var kun stationsbygningen, som vi stadig ser i dag.
Græsted Station, ca. 1905. Foto: Gribskov Arkiv
Personale fra Gribskovbanen foran lokomotivet, Græsted Station, ca. 1930
Gribskovbanens jubilæumsarrangement ved 100 års jubilæet for baneforlængelsen fra Græsted til Gilleleje, 1996. Nordsjællands Veterantog stod for kørsel med jubilæumstoget. Samtidig med jubilæet var der officiel åbning af Nordsjællands Veterantogscenter i Græsted. Lokomotivet er ØSJS nr. 6. Det blev udstillet/præsenteret af Dansk Jernbane-klub/Vestsjællands Veterantog idet typen er næsten identisk med Gribskovbanens tidlige lokomotiver. Foto: Hakon Schultz